Wycieczka do Warszawy z programu „Poznaj Polskę”

W dniach 16-18 listopada 2022 roku odbyła się wycieczka do Warszawy, która była dofinansowana z programu „Poznaj Polskę“. W wycieczce wzięło udział 30 uczniów klas IV-VIII i 3 opiekunów.

W środę, 16.11, wczesnym porankiem, bo o 4:30 wyruszyliśmy w drogę do Warszawy. Podróż przebiegła bez problemu i już przed południem stawiliśmy się w Muzeum Polin, by poznać historię Żydów zamieszkujących tereny Polski południowej: Krakowa, Sandomierza i Kazimierza Dolnego. W godzinach popołudniowych po posiłku udaliśmy się do Wilanowa, gdzie mogliśmy podziwiać letnią rezydencję króla Jana III Sobieskiego, w której obecnie znajduje się muzeum. Następnie udaliśmy się do naszego miejsca noclegowego na pyszną obiadokolację.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do centrum Warszawy, gdzie czekała na nas nasza pani przewodnik. Razem z nią zwiedziliśmy Zamek Królewski. Pokazała nam również rynek Starego Miasta z pomnikiem Warszawskiej Syrenki, Bazylikę Archikatedralną św. Jana Chrzciciela z pamiątkowymi tablicami znanych Polaków, Grób Nieznanego Żołnierza, Ogród Saski oraz Łazienki Królewskie z Pałacem na Wyspie i pomnikiem Fryderyka Chopina.

Ostatni dzień był również intensywny, jak wcześniejsze.  Po śniadaniu podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna grupa, uczniowie klas VI-VIII z opiekunami, pojechała do Muzeum Powstania Warszawskiego. Natomiast druga grupa, uczniowie klas IV-V z opiekunem, udała się na lotnisko im. Fryderyka Chopina. Po południu udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie każdy miał możliwość poznawania praw nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Te naukowe eksperymenty zakończyły naszą wycieczkę.

Pełni pozytywnych wrażeń wróciliśmy do domów.